شاخ روان
شاخ روان

شاخ روان

همزاد یک شاخ روان


 یه استادی میگفت روزی که میخواستی به دنیا بیای بهت نشون دادن که کی هستی چه طوری زندگی میکنی چه بلاهایی سرت میاد چه خوشی هایی داری و...خلاصه کل زندگیتو نشونت دادن و ازت سوال کردن که میخوای؟

توهم نمیدونم اون لحظه جوگیر بودی یا تو رو دربایستی گیر کردی یا کلا حالیت نبوده یا هر چیز دیگه ، با صدای بلند گفتی بلللله ...

تازه به یه روایتی میگن هر انسانی چند حالت ممکن برای زندگی کردنش تو دنیا وجود داشته و یا خودش یا خدا یکی از این حالتا رو به بقیه ترجیح داده و مسیر زندگیش شده اینی که الان توش هست .

امروز یادم اومد یه روز وقتی کوچیک بودم توی مطب دکتر داشتم بین راه پله ها میدویدم و بازی میکردم و دکمه های آسانسور رو توی هر طبقه میزدم ،بعد میدویدم طبقه ی بعدی دوباره دکمه رو میزدم و حظ میکردم ...یه دفعه یه پیرمردی از بالای پله ها صدام زد فکرکردم میخواد دعوام کنه...اما دیدم داره با تعجب نگاهم میکنه .مردد اسممو صدا زد .منم تعجب کردم که از کجا منو میشناسه!!! گفتم بله؟

چند تا پله اومد پایین و گفت اینجا چی کار میکنی بابا؟

دیگه داشتم شاخ در می آوردم .گفتم منتظرم مامان و خواهرمم که از پیش دکتر بیان...

وقتی فاصله ش با من به یه پله رسید. چشماش بهتر دید :لا اله الا الله تو چقد شبیه نوه ی منی! اسمتونم که یکیه!ولی نه! تو نوه ی من نیستی ... ولی چقدر شبیه!!!

چند لحظه به هم نگاه کردیم بعد پیرمرد یواش یواش از پله ها پایین رفت و تا جایی که دید داشت منو نگاه کرد.

بعد از این همه سال هنوز دوست دارم بدونم اون یکی زندگی سرک چه شکلیه!پدر و مادرش کی هستن؟خودش چی کار میکنه ؟ چرا من انتخابش نکردم و حالا که من انتخابش نکردم چرا وجود داره؟اگر کس دیگه ای میتونسته انتخابش کنه ، کی  اون سرکو انتخاب کرده؟یکی اون یکی سرک رو با یه زندگی دیگه انتخاب کرده ! یعنی یه سرک 22 ساله ی دیگه هست که شاید قدشم یک و هفتاد و پنج باشه که یه جای دیگه ی این شهر داره به جای من زندگی میکنه ومن نمیدونم کیه؟

کدوم یکی از رفقام توی عالم زر اون یکی سرک رو انتخاب کرده؟ یعنی اونم شاخ روانه؟